• 12 października 2024

Netflix jest dominującą firmą w branży mediów na żądanie, posiadającą 167 milionów płacących abonentów na całym świecie.1 Tworząc fascynujące oryginalne programy, analizując dane o użytkownikach, aby lepiej służyć abonentom, a przede wszystkim pozwalając ludziom na konsumpcję treści w preferowany przez nich sposób, Netflix zakłócił branżę telewizyjną i zmusił firmy kablowe do zmiany sposobu prowadzenia działalności.

Z pewnością przyspieszył trend cord-cuttingu. Szacuje się, że w 2021 roku 27% amerykańskich gospodarstw domowych (czyli ponad 35,5 miliona gospodarstw domowych) planuje zrezygnować z płatnych usług kablowych, a trend ten będzie się utrzymywał w przyszłości.

W dłuższej perspektywie sukces Netflixa może doprowadzić do uwolnienia sieci kablowych. Oznacza to, że klienci sieci kablowych będą mogli wybierać kanały, zamiast płacić za cały pakiet, aby dostać to, na czym im zależy.

W poniższym klipie wideo, ze sponsorowanej przez The New York Times konferencji Dealbook w 2015 roku, prezes Netflixa Reed Hastings Reed omówił firmę i jej unikalną kulturę korporacyjną: "Ostatecznie, elastyczność jest ważniejsza niż wydajność w dłuższej perspektywie". Dowiedz się więcej na https://spokeo.pl/netflix

Podcinanie konkurencji

Netflix to w zasadzie magazyn treści, w tym filmów, dokumentów i seriali telewizyjnych, zarówno istniejących wcześniej, jak i własnych. Za stałą miesięczną opłatą abonenci mogą oglądać dowolny program w dowolnym czasie i na dowolnym urządzeniu.

Na początku 2020 roku Netflix oferował trzy poziomy cenowe miesięcznych abonamentów: 8,99 USD za plan podstawowy, 12,99 USD za najpopularniejszą usługę w jakości HD oraz 15,99 USD za plan premium.

Szacuje się, że w 2019 roku liczba amerykańskich gospodarstw domowych zrezygnuje z kablówki.

Typowe gospodarstwo domowe płaci 156,71 dolara miesięcznie za podstawowy pakiet telewizji kablowej, ale po doliczeniu dodatkowych opłat i podatków w końcu płaci 217,42 dolara miesięcznie.

netflix

Jak Netflix rozpoczął działalność

To dalekie od skromnych początków firmy. Netflix wystartował w 1997 roku jako strona internetowa, która pozwalała ludziom wypożyczać płyty DVD online, otrzymywać je pocztą i zwracać w ten sam sposób.

Od początku konkurował z sieciami i kablówkami o czas poświęcony na rozrywkę. Od początku konkurowała z sieciami telewizyjnymi i telewizją kablową o czas przeznaczony na rozrywkę, ale jej prawdziwą konkurencją była istniejąca w tamtym czasie wypożyczalnia wideo.

Początki strumieniowego przesyłania danych

W 2007 r. Internet stał się wystarczająco szybki, a komputery osobiste wystarczająco wydajne, aby umożliwić komercyjny start serwisów streamingowych. W tym samym roku pojawił się Netflix z usługą przesyłania strumieniowego.

Po raz pierwszy klienci mogli oglądać program telewizyjny lub film na komputerze, ekranie telewizora, tablecie, telefonie lub urządzeniu do gier. Konsumenci mogli oglądać to, co chcieli, kiedy chcieli i jak chcieli, bez ograniczeń harmonogramu, przerywania reklamami, a nawet bez wychodzenia z domu.

Ta ostatnia innowacja całkiem zabiła wypożyczalnie wideo. Wkrótce firmy kablowe i sieci telewizyjne zaczęły oferować własne treści na żądanie.

Przejście do oryginalnych treści

W 2013 roku Netflix rozpoczął produkcję własnych oryginalnych treści, co było ryzykowną i kosztowną propozycją.6 W czasach, gdy sieci zazwyczaj zatwierdzały programy na podstawie pilotów, które osiągały określone wyniki, Netflix oferował producentom seriali i showrunnerom kontrakty z góry na stworzenie całego sezonu lub dwóch.

Wkrótce wiele z najbardziej cenionych przez krytyków i najgłośniejszych nowych seriali pojawiło się na Netfliksie zamiast w uznanych sieciach, w tym "House of Cards", "Orange Is the New Black" i "The Crown ". Dzięki stworzeniu lojalnej bazy fanów oryginalne treści stały się kluczowym źródłem sukcesu Netfliksa i wzrostu cen jego akcji.

Narodziny Binge-Watching

Mniej więcej w tym samym czasie Netflix zaczął udostępniać na raz całe sezony uznanych seriali telewizyjnych, zasadniczo tworząc trend binge-watching, w przeciwieństwie do modelu telewizji kablowej, w którym odcinki serialu są udostępniane raz w tygodniu.

Metody produkcji stosowane przez Netflixa zmusiły sieci telewizyjne do większej elastyczności i agresywniejszego podejścia do rekrutacji i zatrzymywania największych talentów.

Wprowadzanie innowacji, aby utrzymać się na szczycie

Kolejną innowacją Netflixa jest agresywne pozyskiwanie danych o użytkownikach. Początkowo dane te służyły do obsługi klientów i pomagały im znaleźć treści, które do nich przemawiają. Obecnie jednak Netflix analizuje te dane, aby określić, jakie gatunki i talenty powinien rozwijać w odpowiedzi na rzeczywisty popyt.

Obecnie Netflix musi stawić czoła ostrej konkurencji o programy i widzów, między innymi ze strony Amazona, Google'a i Disneya. To cena, jaką płaci za przełamanie schematu tworzenia i oglądania telewizji.

Więcej przeczytasz na https://spokeo.pl/

Komentarze (0)

Zostaw komentarz
Top